Latest Novels :
TOP5 NOVEL PILIHAN KAMI - 21 JAN 2013 ----------[01] Aku Bercerita ----------[02] Ops! Zulaikha ----------[03] I Love You Cikgu ----------[04] Amar Farish ----------[05] Sumbat
Selamat Datang

One Day You'll Be Mine


SINOPSIS TIDAK RASMI

Air mataku berguguran, bersama pancuran air yang pada hari ini tidak dapat menenangkan fikiranku seperti selalunya.
“Fitri!”suara ibu memanggilku daripada luar bilik air.
“Just a sec.”aku menutup pancuran air, mengambil tuala dan keluar. Wajah risau ibu menyapa pandanganku.
“Okay?”ibu bertanya.
Pantas aku menggeleng.
“Fitri tak boleh, ibu. Fitri tak boleh lupakan dia.”aku memeluk ibu, air mataku semakin laju.
“Bawa mengucap. Tak baik macam ni.”nasihat ibu, cuba meredakan esakanku.
“Tolonglah faham, ibu. I can’t do this.”
“Sayang, janganlah macam ni. ”
Semakin hampir aku dengan hari esok, semakin sukar juga aku rasakan untuk terus bernafas. Peristiwa itu dimainkan berulang-ulang kali di dalam kotak fikiranku. Seperti perkara itu baru sahaja berlaku semalam.
“Apa yang ibu minta daripada Fitri ni terlalu besar. Fitri tak mampu, bu. Tolong jangan buat Fitri macam ni.”
Ibu mengusap rambutku.
“Ibu kesal dengan nasib Fitri. Kenapalah anak ibu di duga begini? Dah hampir tiga tahun kejadian tu. Fitri kena berani bergerak ke hadapan. Jangan seksa diri macam ni. Ibu tak sanggup tengok anak ibu macam ni.”suara ibu lembut, cuba memujuk.
“Mungkin ada hikmah semua ini. Tolong jangan buat keadaan bertambah sukar kepada diri sendiri.”
Aku membatu. Jiwaku, hatiku sememangnya sudah tidak berada di sini lagi.
“Cepatlah siap. Semua orang dah tunggu kat bawah tu.”ibu bingkas bangun, mengelap air matanya dengan lengan baju.
“Cepat ya.”ibu berkata lagi.
Aku mengangguk, cuba untuk menerima apa saja yang bakal berlaku dengan hati yang terbuka dan tenang.



KAMI tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial atau blog ini di bawah Akta 114A Keterangan 2012. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami. Setiap yang menghantar komen dan pendapat dengan ini telah bersetuju dengan TERMA DAN SYARAT kami.

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Review NOVEL MALAYSIA
Copyright © 2013. Review | Novel Malaysia - All Rights Reserved
Published by Novel Malaysia
Proudly powered by Blogger